MERCEDES

( ilość produktów: 3 )

Dla każdego auta tak niewielkie części, jak łożyska samochodowe i piasty samochodowe mają ogromne znaczenie. To właśnie one stanowi swoisty łącznik pomiędzy kołami a resztą samochodu i to właśnie dzięki ich prawidłowemu działaniu koła są w stanie się obracać.

W zakresie łożysk i piast poszczególni producenci wybierają rozwiązania, które najbardziej im odpowiadają. Teoretycznie łożysko powinno mieć dokładnie taką samą żywotność, jak cała reszta samochodu. Faktem jest jednak, że jedne części zużywają się szybciej, inne natomiast wolniej. Czasami wymiana łożysk lub piast samochodowych jest więc konieczna. Kiedy? Na pewno wówczas, gdy auto podczas jazdy zaczyna wydawać z siebie miarowy, dość jednostajny dźwięk, który brzmi co najmniej niepokojąco, a także gdy podczas prowadzenia stają się wyczuwalne pewne luzy. Zużyte łożyska czy piasty samochodowe mogą wywierać znaczący wpływ na właściwości jezdne samochodu. W najgorszym razie są w stanie doprowadzić do utraty panowania nad kierownicą i wypadku, w najlepszym – do uszkodzenia układu hamulcowego, choć jest to tzw. „mniejsze zło” i wcale nie stanowi najkorzystniejszego z możliwych obrotu spraw. Lepiej więc dmuchać na zimne i dość często, szczególnie w kilku-, kilkunastoletnich autach sprawdzać stan poszczególnych części i zawczasu zatroszczyć się o ich fachową wymianę.

Producenci stosują w swoich maszynach różne łożyska czy piasty samochodowe. Spośród trzech głównych typów łożysk w autach takich, jak Mercedes najczęściej pojawiają się dwa spośród nich. Mogą to być łożyska pierwszej generacji, które inaczej nazywa się kompaktowymi wymiennymi. Składają się one z pary łożysk kulowych lub stożkowych, które zamknięte są w jednej, wyjątkowo szczelnej obudowie. Pojawiają się również łożyska trzeciej generacji. W tym przypadku łożysko i piasta to całość posiadająca kołnierz do mocowania tarczy hamulcowej, koła i zwrotnicy. Niejednokrotnie wyposażane są również w czytniki prędkości obrotowej na użytek systemów ABS czy ESP. Ich montaż jest niesłychanie mało problematyczny. Cała część przykręcana jest do zawieszenia przy użyciu trzech lub czterech śrub.

 

      Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies.
      Zamknij
      pixel