CITROEN/PEUGEOT

( ilość produktów: 13 )

Czasami łożysko i piasta występują w dość charakterystycznym układzie z innymi częściami, niesłychanie ważnymi dla funkcjonowania układu jezdnego. Piasty samochodowe i łożyska samochodowe łączą koła z całą resztą pojazdu. To właśnie dzięki ich odpowiedniemu działaniu koła mogą się obracać, będąc przymocowane do nieruchomych osi zawieszenia.

W przypadku wielu samochodów łożyska znajdują się również na tylnych wahaczach. Podobne rozwiązanie zastosowano między innymi w autach francuskich producentów takich, jak Citroen czy Peugeot. Jest to związane z tylną belką, która w przypadku poszczególnych marek jest dość popularna. Bagatelizowanie objawów zużycia łożyska, takich jak stukanie na wybojach czy skrzypienie tylnego zawieszenia, może doprowadzić do konieczności całkowitej wymiany tylnej belki, co niestety wiąże się z koniecznością poniesienia niesłychanie dużych kosztów, które są mocno odczuwalne dla naszego portfela. W najgorszym razie może jednak dojść do wypadku. Kiedy zużywają się łożyska, układ jezdny zaczyna szwankować. W przypadku wystąpienia problemów z tylną belką, której czopy stanowią jednocześnie wewnętrzną bieżnię łożysk, tylne koła mogą w trakcie jazdy zmieniać kąt pochylenia, a także wpadać w drgania, co prowadzi w konsekwencji do utraty panowania nad tylną częścią pojazdu, a w konsekwencji nad nim całym.

Jeśli chodzi o tylną belkę, która występuje w autach takich, jak Peugeot czy Citroen, często w przypadku bagatelizowania objawów zużycia łożysk konieczna może okazać się regeneracja tylnej belki. Polega ona, najprościej mówiąc, na wymianie uszkodzonych części, jak chociażby czopy, łożyska, uszczelniacze, tuleje itd. na nowe. Ważne jest w tym przypadku używanie nowych, fabrycznych części. Stosowanie dorabianych nie może wchodzić w rachubę, ponieważ mogłoby to przyczynić się do poczynienia nieodwracalnych szkód w samochodzie.

 

      Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies.
      Zamknij
      pixel